Unie vydavatelů
noviny | časopisy | internet
9. 11. 2017  |  10.25
Domácí stránka  | Novinky  | Výsledky MEDIA PROJEKTU za 2. a 3. čtvrtletí 2017

Výsledky MEDIA PROJEKTU za 2. a 3. čtvrtletí 2017

Tisková zpráva Unie vydavatelů
9. listopadu 2017

Nejnovější data z výzkumu MEDIA PROJEKT za 2. čtvrtletí 2017 a 3. čtvrtletí 2017, zveřejněná ve čtvrtek 9. listopadu 2017 ukázala, že tiskové tituly oslovují většinu populace v ČR. Tiskové tituly nečte pouze každý 10. obyvatel ČR mezi 12 – 79 lety.

Celkový zásah tisku je 89 % populace.
Deníky a jejich přílohy oslovily celkem téměř 69 % populace.

Čtenářem alespoň jednoho časopisu vydávaného na tiskovém trhu v ČR je téměř 83 % občanů ČR ve věku 12 – 79 let, tj. absolutně 7,3 mil. osob.

Celková čtenost všech tiskových titulů na vydání dosahuje 77 % populace 12 – 79 let, čtenost na vydání deníků a jejich příloh je téměř 47 %, čtenost časopisů na vydání je 68 %.

Skupina denního tisku zůstává nadále stabilní a pořadí titulů se dlouhodobě nemění. Nejčtenějším celostátním deníkem je Blesk (960 tis. čtenářů na vydání) následovaný MF DNES (564 tis. čtenářů) a Sportem (268 tis. čtenářů).
Celkem 551 tis. čtenářů na vydání má Deník - síť regionálních titulů vydavatelství Vltava Labe Media.

Mezi přílohami deníků je nejčtenější Blesk magazín TV (aktuálně 1,257 mil. čtenářů) a druhý nejčtenější TV magazín s 1, 022 mil. čtenářů.

V porovnání s daty za 1. čtvrtletí 2017 a 2. čtvrtletí 2017 nejvíce vzrostla čtenost titulů o vědě, technice, zajímavostech a cestování (3,7%).
Nově zařazený titul Můj svět má 47 tis. čtenářů na vydání.

Základní výsledky MEDIA PROJEKTU za sledované období jsou přístupné na webové stránce Unie vydavatelů – www.unievydavatelu.cz v sekci Mediální data/Výzkum čtenosti.