Unie vydavatelů
noviny | časopisy | internet
23. 4. 2018  |  15.24
Domácí stránka  | Aktuality  | Vydavatelé očekávají spuštění prohlížeče Googlu

Vydavatelé očekávají spuštění prohlížeče Googlu

Verze prohlížeče Google Chrome blokující reklamu bude fungovat příští měsíc, ať už jsou na ni vydavatelé připraveni nebo ne.

Vydavatelé zpočátku vyjádřili strach, když se v dubnu minulého roku objevila zpráva o blokování reklam v Chrome. Prémiová vydavatelství nyní veřejně přijímají tuto iniciativu, protože si myslí, že vytvoří tlak na konkurenty se špatnými zkušenostmi vydavatelů, aby vyčistili své stránky. Ale osobně řečeno, je to jiný příběh.

„Stále z toho máme obavy," řekl anonymně ředitel jednoho vydavatelství. "Lidé si zvykli na model načítání stránek s reklamami, což mělo vliv na page views, ale Google nám říká, že nyní potřebujeme upřednostnit digitální zážitek. Je to strašlivé, ale je to gigant, a nemám pocit, jako kdybych zázel hrách na zeď."

Společnost Google vytvořila zprávu o tom, jak pracovat s reklamou, aby vydavatelům pomohla zjistit, zda by jejich stránky selhaly s nadcházejícími standardy. Jedním z problému je, že upozornění na špatné reklamy mohou zůstat v nástroji Google i po vyřešení problému vydavatelem. Jeden z webů, který tuto kontrolu provádí, obdržel značku, že má obtížnou videoreklamu, která běží v pravém horním rohu obrazovky. Stránka tyto reklamy odstranila, varovná značka však zůstala ve veřejně dostupném nástroji Google několik měsíců.

Mluvčí Google řekl, že varovné štítky se automaticky neodstraňují. Vlastník musí požádat o další kontrolu svých webových stránek před změnou jeho stavu v rozhraní API.  Status vydavatele se zpravidla upraví do dvou dnů od jeho žádosti o další kontrolu webu, řekl mluvčí.

Vydavatelé obvykle nemají přímý kontakt s divizí Chrome společnosti Google, řekl Zack Sullivan, ředitel pro provoz a marketing na technologickém webu TechRadar. Zástupci Google vysvětlují nadcházející změny vydavatelům a proč se tak děje, což uklidňuje obavy vydavatelů, řekli.

Vzhledem k obrovské reklamní činnosti společnosti Google a faktu, že platí populární blokovací program reklamy Adblock Plus, aby si zajistili, že jeho vlastní reklamy nebudou zablokovány, považují někteří úpravu prohlížeče Chrome za pokrytectvím. Ale jiní oceňují, že Google je jednou z mála organizací, které jsou natolik silné, že donutí reklamní řetězec, aby se sám vyčistil. Blokování reklam v Chrome je jen způsobem, jak Google prosazuje pozitivní změny v digitálním publikování, řekl Nick Flood, produktový a komerční ředitel společnosti Dennis Publishing.

Inzerenti podobně pochopili moc společnosti Google nad reklamním průmyslem, když vyhledávací gigant přiměl společnosti, aby přijali reklamní pravidla Interactive Advertising Bureau, který je určen k potlačení nepoctivých spoofingů domén a neoprávněného prodeje.

Matt Minoff, šéf digitální divize společnosti Meredith Corp., uznal, že pro vydavatele by bylo lepší, kdyby tyto změny byly vedeny odvětvovými reprezentacemi, které zastupují inzerenty a vydavatele, jako například IAB nebo Digital Content Next. Pro prohlížeč jednodušší prosadit změnu v otevřeném webu než koordinovat velkou skupinu nesrovnatelných společností, řekl.

Jeden pracovník od určitého vydavatele zaměřeného na zábavu, který žádal o anonymitu, uvedl: "I když nejsme rádi, že Google je ten, kdo se toho ujal, nakonec je to dobrá věc."

zdroj: WAN-IFRA Executive News Service