Unie vydavatelů
noviny | časopisy | internet
21. 9. 2017  |  20.24
Domácí stránka  | Aktuality  | Reklamní peníze jdou stále více na Facebook a Google

Reklamní peníze jdou stále více na Facebook a Google

Digitální podnikání roste, ale tradiční mediální podnikání stagnuje, říká hlavní představitel WPP Martin Sorrell. Jeho podnik sází mezitím stále více na Facebook a Google jako mediální klienty.

Klasická média padají při umisťování reklamních investic dále pod digitální. Tak bude celosvětový komunikační koncern WPP v běžícím roce na základě požadavku svých zákazníků investovat více reklamních miliard na Facebook, než do novinového a televizního koncernu mediálního boháče Ruperta Murdocha, řekl šéf představenstva WPP Martin Sorrell ve svém interview s německým týdeníkem Wirschaftswoche. “V tomto roce odsune Facebook pravděpodobně Murdochovo impérium z druhého místa.”

V minulém roce investoval WPP přibližně 2,25 miliardy dolarů do Murdochova podniku Fox, Sky a News Corp, ale jen 1,7 miliardy do Facebooku. V tomto roce to může být u Facebooku až přes dvě miliardy dolarů. Největším mediálním zákazníkem jeho podniku je již nějaký čas Google, uvádí Sorrell. V tomto případě WPP věří, že bude investovat těsně pod šest miliard amerických dolarů. V roce 2016 to bylo o něco méně než 5 miliard.

Bude rok 2017 nejtvrdší?

“Digitální podnikání roste, tradiční média stagnují,” říká. Bez ohledu na to ale stále přibližně 40 procent celosvětových reklamních investic směřuje do televizních stanic. “Dostávají se televizní stanice pod tlak? Ano. Ale kdo ignoruje 40 procent trhu, má problém”, uvádí Sorrell. Připouští, že reklamní branže a jeho vlastní koncern musí v současnosti bojovat s velkými výzvami: “Může být rok 2017 nejtěžším od roku 2009? Ano, to je pravda, ale jen při pohledu na vývoj příjmů, ne z hlediska zisků”, říká.

Britský koncern na konci července snížil svoji prognózu příjmů a počítá nyní jen s malým růstem. Ve druhé čtvrtletí dosáhl WPP menší příjmy, než očekával. Také v Německu mají média co dělat s klesajícími reklamními investicemi. Tak například televizní koncern ProSiebenSat1 právě oznámil, že se jeho reklamní příjmy ve třetím čtvrtletí vyvíjí hůře, než předpokládal a snížil svoji prognózu pro televizní trh. Šéf koncernu Thomas Ebeleing jde v Handelsblattu ještě dál a očekává v posledním čtvrtletí zlepšení, neboť oslabení považuje za dočasné a nikoliv strukturální.

zdroj: WAN-IFRA Executive News Service